Friday, January 6, 2012

Kembara menjawab soalan peperiksaan

Alhamdulillah, hari ini habis satu kertas exam. Saya sudah berusaha, seterusnya tawakkal pada Allah. Urusanku untuk paper hari dah selesai. MoGa saya akan lulus dengan baik. Amin. 


InsyaAllah malam ini sambung belajar untuk subjek seterusnya. Sebelum belajar, perbetulkan niat. Moga Allah meredhai usaha kita. 

Ya Allah
izinkan aku menjadi seseorang
yang boleh dibanggakan
oleh diriku
oleh keluargaku
oleh sanak-saudaraku
oleh agama-Mu

Ya Allah
jangan biar aku lupa
pada nikmat-Mu

Ya Allah
andai aku berjaya
masukkanlah aku dalam golongan mereka
yakni
mereka yang tsabat dalam perjuangan ini
mereka yang sentiasa
mahu menyebarkan ilmu-Mu

Ya Allah
terima kasih
atas peluang yang Engkau beri
untuk aku 
menuntut ilmu
moga ianya
memberi manfaat buat Ummah
INSYAALLAH

No comments:

Post a Comment