Friday, September 26, 2014

Sedih ke?

Assalamualaikum.. 

Hari ini dapat tahu sudah ada guru yang bakal kekal di tempat saya, mengajar English bermula minggu depan. Perasaanku sedih. Mengapa? Saya sudah jatuh cinta, cinta untuk mengajar walaupun suara dah serak.

Kontrak saya mengajar tamat selasa minggu depan, 30hb September. Tak sampai sebulan pun bekerja.

Hari ini selepas habis ketiga-tiga kelas mengajar, saya menghabiskan masa menanda buku. Takut pula tak sempat habis. Masih berbaki lima hari bekerja. Apa yang mahu dibuat dengan anak-anak usia 8 dan 10 tahun.

Anak-anak, teacher dah mula saya kamu meski kamu nakal dan tak dengar kata. Bila nak masuk kelas, saya berfikir macam mana nak bagi budak-budak ni dengar kata. Malangnya tidak berkesan.

InsyaAllah kalau ada peluang saya nak mengajar lagi.


Selepas habis kontrak ini, persiapan untuk Aidiladha pulak. Penuhi tempahan tat nanas dan kek keju leleh.


~hurinain~
23rd sept. 2014. SK Malau,Jitra.





No comments:

Post a Comment