Sunday, March 13, 2011

Jalan2 melihat alam.

Dengan nama Mu YaAllah…ku mulakan segalanya InsyaAllah..

Terima kasih padaMu ya Rabb. Atas ni’mat yang diberikan, dapat juga saya melihat sungai dan air terjun. Alhamdulillah. Tapi, tiada gambar yang dapat ku berikan buat kalian.. Saat itu hanya terakam dalam mindaku.. =)

Sebenarnya, dua tiga minggu ini memang saya sangat teringin hendak pergi ke sungai, melihat ciptaanMu yang indah itu. Bukannya saya nak mengatakan di universiti itu tidak indah, tetapi saya gemarkan alam seperti sungai, hutan, air terjun dan laut. Terasa hilang segala stress dan penat membuat kerja.

Teringat kalam Allah yang mengatakan, manusia itu pada akhirnya akan kembali kepada TuhanNya.  Subhanallah… hebatkan Allah…

Tempat yang saya pergi itu adalah Taman Rekreasi Air Terjun Gabai, Langat. Perjalanan pergi memakan masa lebih setengah jam. Ketika sampai, ramai juga yang baru sampai.  
Selepas pulang ke kampus, insyaAllah saya akan teruskan agenda saya untuk menyiapkan laporan makmal.

*nota perjalanan melihat alam, mengubat rindu Tuhan dan keluarga tercinta. Moga Allah meredhai apa yang telah ku lakukan.


-ditulis ketika perjalanan pulang ke kampus-

No comments:

Post a Comment