Thursday, May 5, 2011

Mursyid Am Ikhwanul Muslimin ke-8

assalamualaikum...


Mursyid Am Ikhwanul Muslimin


Tadi saya membaca perihal tokoh Ikhwan Muslimin dalam http://www.al-ikhwan.net
Saya baca tentang profil Mursyidul Am Ikhwan yang ke-8. 
Namanya Prof Dr Muhammad Badi' Al-Majis Sami. 
Beliau ini rupa-rupanya seorang doktor haiwan. Subhanallah.. 


Sungguh saya kagum melihat satu lagi susuk tubuh pemimpin Ikhwan Muslimin. Mereka ini bukan calang-calang orang yang dipilih untuk memimpin sebuah jamaah yang besar.


Selepas daripada pembacaan, saya mendapat inspirasi. Mahu belajar dengan lebih tekun dalam bidang yang saya ceburi saat ini. Saya berpandangan, setiap bidang ilmu yang kita terokai sebenarnya mempunyai peranan masing-masing. Apa yang pasti, jangan menyalah guna ilmu tersebut. Apabila agama Islam dimasukkan ke dalam apa jua ilmu yang kita dalami, ia pastinya akan menjadi ilmu agama juga. 


Akhir kalam, jom manfaatkan apa jua bidang yang kita dalami untuk Islam tercinta. Semoga dengan usaha itu, mendapat ganjaran pahala dan syurga dari-Nya. 


waallahu'alam...



No comments:

Post a Comment